בצל הביקורת: אושר מימון שני מעונות ראש הממשלה

איתי גדסי No Comments on בצל הביקורת: אושר מימון שני מעונות ראש הממשלה

ועדת הכספים אישרה את מימון מעונות ראש הממשלה, אך הכניסה מספר שינויים בהחלטה

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (חמישי) את מימון מעונותיו הפרטיים של ראש הממשלה נתניהו, עקב השיפוץ במעון הרשמי בבלפור.

לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, נועצו הייעוץ המשפטי לוועדה ואנשי משרד רה"מ והוכנסו בנוסח מספר תיקונים:

במסגרת קביעת מעונו הפרטי של רה"מ כמעון רשמי עד 31 לדצמבר 2026, נוכח השיפוצים במעון הרשמי בבלפור, נקבעה חלופה כי המועד יוכל להסתיים במועד סיום העבודות במעון הרשמי, "לפי המוקדם". האמור הוא הוראת שעה נוכח השיפוץ.

במסגרת כך ציינו במשרד רה"מ כי עלויות השיפוץ המעון הרשמי בבלפור ירדו לסביבות 50 מיליון ₪.

במשרד רה"מ הבהירו כי במעון החלופי הרשמי, המדינה תממן טיפול והחזקה שוטפים ללא ענייני שיפוץ והשבחה במעון, וכי כל אלה יהיו בליווי של יועצים מקצועיים, שיחוו דעת אם צריך לבצע אותם.

לעניין ההגדרה בהצעה כי המדינה תעמיד לרשות המעון כוח אדם בהיקף שיקבע לפי נציב שירות המדינה, לפי הצרכים הדרושים לרה"מ למלא את תפקידו. במשרד רה"מ ציינו כי אין שוני מהמצב הקיים, אלא רק בהסדרתו.

מנכ"ל המשרד, יוסי שלי, ציין כי אותו כוח האדם ייתן שירות לשני המעונות, הרשמי והמעון הנוסף, ללא כפילות, ולפי צורך.

לגבי המעון הנוסף, הוכנס דיוק כי החזר הוצאות יינתן "למעט הוצאות הקשורות בנכס", במשרד רה"מ הסבירו כי ההבחנה נועדה למעט הוצאות ישירות הקשורות לנכס דוגמת ארנונה וביטוחים, אשר ממומנים במעון הרשמי אך לא ימומנו במעון הנוסף.

לעניין תקצוב הוצאות השתתפות רעיית רה"מ באירועים, כנסים ומשלחות, התווסף בנוסח כי האמור הוא באירוע, כנס או משלחת רשמיים או ממלכתיים הנובעים מתפקידו של רה"מ.

לעניין הוצאות ביגוד של רה"מ ורעייתו שסכומם הוגדל מכ-56 אלף ₪ ל-80 אלף ₪, הסבירו אנשי משרד רה"מ כי התקציב הקודם נקבע לפני שנים, וכי העלויות התייקרו מאוד לאורך השנים, ועל כן בוצעו התאמות.

לעניין הגדלת משרות שירותי המשרד הניתנות למעון רה"מ הרשמי, מ-2 ל-4, הסבירו במשרד רה"מ כי לאורך השנים חל גידול משמעותי בפניות השונות לבית רה"מ, ולדוגמא מגיעים עשרת אלפים מכתבים מידי שנה, וכי הדבר מביא עובדים שאין זה תפקידם לעסוק בכך, ועל כן יש לתת מענה.

בפתח הדיון תקפו חברי האופוזיציה את העלאת הנושא לדיון.

ח"כ חמד עמאר: "הלילה נורו על תושבי הדרום 6 רקטות, הם נכנסו למקלטים בשעה 4 בבוקר. הטרור משתולל, הפשע לא מקפל את הרגליים, להיפך. השקל ממשיך להיחלש, אין לי בעיה עם מעון ראש הממשלה, ושיהיה הכי מפואר שיש, אבל לא 2 בתים. החלטת הממשלה מ-82 לא דיברה על 2 בתים פרטים".

ח"כ ולדימיר בליאק: "אנחנו מתכנסים באופן מאוד חריג ביום חמישי, אני מניח שמופעלים עלייך כבוד היו"ר לחצים מאוד כבדים לכנס את הוועדה גם אתמול בלילה וגם היום בבוקר. הלילה נורו טילים, הדיון הזה הוא ביזיון לוועדת הכספים והכנסת, זה ביטוי לניתוק המוחלט שלכם ממה שהציבור מרגיש, לכן הצעתי לסדר הוא לבטל את הדיון הזה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הייתי צריך לקיים את ההצבעה אתמול, מכיוון שהייתה טענה גם בקואליציה אבל בעיקר האופוזיציה שלא להצביע אתמול, ביקשתי מהחברים, גם באופוזיציה לקיים את הדיון היום. מדובר בהגדרת נושאים שהיו עמומים ועכשיו יהיו תחת הגדרה, פיקוח ודיווח לוועדה".

ח"כ יצחק פינדרוס: "בושה וחרפה שאתם מבזבזים לנו זמן".



0 תגובות